Bugatti 100P sună ca numele unei imprimante făcute de o companie din China care a furat numele Bugatti şi l-a pus pe unul dintre produsele sale, în speranţa că va vinde mai multe unităţi. Dar nu e chiar aşa, fiindcă Bugatti 100P este, de fapt, un avion unicat făcut de geniul Ettore Bugatti la sfârşitul anilor ’40.
Povestea avionului spune că Bugatti a vrut să îl construiască pentru a concura la cupa Deutch de la Meurthe din 1939, însă invazia Franţei de către germani l-a obligat să-şi dezmembreze creaţia şi să o ascundă undeva pe proprietatea sa.
După câteva decenii, singurul 100P din istorie a fost redescoperit, recondiţionat, reconstruit şi expus la muzeul AirVenture al Asociaţiei pentru avioane experimentale din Oshkosh, Wisconsin, Statele Unite ale Americii. Dar, chiar şi aşa, avionul lui Ettore Bugatti nu a zburat niciodată.
Iar aici intră în scenă pilotul Scotty Wilson, care – în urmă cu câţiva ani – şi-a propus să recreeze avionul 100P şi să zboare cu el. O sarcină nu tocmai simplă, fiindcă nu există nici un plan după care te-ai putea ghida. Dar, chiar şi aşa, Wilson a reuşit, în august 2015, să zboare pentru prima dată cu un Bugatti 100P.
Sus e originalul, jos e replica
Găsirea celor două motoare Bugatti 50P a fost, cel mai probabil, imposibilă, aşa că s-au folosit două motoare de motocicletă Suzuki Hayabusa pentru a pune în mişcare cele două elice care se rotesc în sens invers una faţă de cealaltă.
După un test de succes la sol, pilotul Scotty Wilson a decolat şi a zburat cu minunata replică de Bugatti 100P. Din păcate, sistemul de frânare a cedat la aterizare, iar avionul s-a oprit cu botul în iarba de la capătul pistei de aterizare, însă e o mică problemă în viaţa unui avion de excepţie.
VIDEO:
Via FlightClub
Foto via Bugatti 100P Project